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Festival Fanfare van Nicolas J. Perrini

" Always creative in terms of improvements and innovations, without denying the old " Immer kreativ in Verbesserungen und Erneuerungen, ohne das alte zu leugnen " Siempre creativo en mejoras e innovaciones sin negar lo antiguo".

EN

About Will Sanders:

Will Sanders was born in the Netherlands. He comes from a musical family and received his first music lessons from his grandfather and father.He started his horn studies very early with Hubert Crüts at the Hogeschool Zuyd in Maastricht, where he later continued his studies with Prof. Erich Penzel.

In 1986 he graduated with distinction and became a member of the European Union Youth Orchestra under Claudio Abbado. In the same year he became deputy solo horn player at the Nationaltheater Mannheim and got to know the opera repertoire from Mozart’s “Così fan tutte” to Strauss’“Frau ohne Schatten”. In 1988 he was appointed solo hornist in the Radio Symphony Orchestra of the SWF Baden-Baden. In 1990 he moved to the Bavarian Radio Symphony Orchestra in the same position. In addition to his work in the orchestra and as a soloist, Will Sanders was also a member of various chamber music ensembles such as the Linos Ensemble, the Wind Art Ensemble and German Brass. The Bayreuth Festival appointed him solo hornist in 1992, where in 1996 he took over the direction of the horn group and Siegfried’s-Call from Gerd Seifert. He was often invited as a guest solo horn by the Vienna Philharmonic.

Will Sanders has been teaching horn at the Hogeschool Zuyd in Maastricht since 1995. In 1999 he was appointed professor at the Karlsruhe University of Music. Teaching classical music, horn, chamber music and conducting has become his passion. Will Sanders’ innovative nature is evident not only in the development of new playing techniques for the horn, but also in the development of mouthpieces, a new patented rotary valve and new horn models.

Working with great personalities such as Leonard Bernstein, Georg Solti, Carlos Kleiber, Lorin Maazel and Daniel Barenboim shaped his musical career.

Thanks to Will Sanders’ diverse musical and educational insights, many of his students have positions in first-class orchestras such as the Los Angeles Philharmonic, Royal Concertgebouw Orchestra, London Symphony Orchestra, NHK Orchestra Japan, Bavarian Radio Symphony Orchestra as well as professorships and teaching positions at universities around the world such as Tokyo University of the Arts Geidai, the Colburn School Los Angeles, the Conservatory of Music Shanghai, the National University of Colombia, the Universidade Federal do Rio de Janeiro and the Academy of Music Krakow.

Will Sanders has been mentor of the German Youth Orchestra since 1998 and has been organizing the Alemanha – Brasil Festival annually on behalf of the DAAD since 2002. He is regularly invited to international competitions and festivals in the USA, Japan, China, Europe, Russia, Australia, Brazil, Colombia and Venezuela.

DE


Will Sanders wurde in den Niederlanden geboren. Er stammt aus einer musikalischen Familie und erhielt seinen ersten Musikunterricht bei seinem Großvater und seinem Vater.Sein Hornstudium begann er bereits sehr früh bei Hubert Crüts an der Hogeschool Zuyd in Maastricht, an der er seine Studien später bei Prof. Erich Penzel fortsetzte.

1986 machte er seinen Diplomabschluss mit Auszeichnung und wurde Mitglied im European Union Youth Orchestra unter der Leitung von Claudio Abbado. Im selben Jahr wurde er stellvertretender Solohornist im Nationaltheater Mannheim und lernte das Opernrepertoire von Mozarts „Così fan tutte“ bis Strauss’ „Frau ohne Schatten“ kennen. 1988 wurde er zum Solohornisten im Radio Sinfonieorchester des SWF Baden-Baden ernannt. 1990 wechselte er in gleicher Position zum Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks. Neben seiner Tätigkeit im Orchester und als Solist war Will Sanders auch Mitglied in verschiedenen Kammermusikensembles wie dem Linos Ensemble, dem Wind Art Ensemble und German Brass. Die Bayreuther Festspielen beriefen ihn 1992 zum Solohornisten, wo er 1996 die Leitung der Horngruppe und den Siegfried-Ruf von Gerd Seifert übernahm. Von den  Wiener Philharmonikern wurde er öfters als Gast am Solohorn eingeladen.

Seit 1995 unterrichtet Will Sanders das Fach Horn an der Hogeschool Zuyd in Maastricht. 1999 wurde er als Professor an die Hochschule für Musik Karlsruhe berufen. Das Unterrichten der klassischen Musik, das Horn, Kammermusik und das Dirigieren sind seine Leidenschaft geworden. Will Sanders innovative Art zeigt sich nicht nur in der Entwicklung neuer Spieltechniken für das Horn, sondern auch in der Entwicklung von Mundstücken, einem neuen patentierten Drehventil und neuen Hornmodellen.

Die Zusammenarbeit mit großen Persönlichkeiten wie u. a.  Leonard Bernstein, Georg Solti, Carlos Kleiber, Lorin Maazel, Daniel Barenboim prägen seinen musikalischen Werdegang.Aufgrund von Will Sanders vielfältigen musikalischen und pädagogischen Erfahrungen haben viele seiner Schüler Stellen in erstrangigen Orchestern wie z.B. dem Los Angeles Philharmonic, Concertgebouw Orkest, London Symphony Orchestra, NHK Orchester Japan, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks Stellen erhalten oder lehren als Professoren an weltweit an Hochschule wie der Tokyo University of the ArtsGeidai, der Colburn School Los Angeles, dem Conservatory of Music Shanghai, der National University of Colombia, der Universidade Federaldo Rio de Janeiro und der Academy of Music Krakow.

Seit 1998 ist Will Sanders Mentor des Bundesjugendorchesters, seit 2002 organisiert er im Auftrag vom DAAD jährlich das Festival Alemanha – Brasil. Regelmäßig wird er zu internationalen Wettbewerben und Festivals in den USA, Japan, China, Europa, Russland, Australien, Brasilien, Kolumbien und Venezuela eingeladen.

ES


Will Sanders. Nacido en los Países Bajos en el seno de una familia musical, recibió sus primeras lecciones de música de su abuelo y su padre.Comenzó sus estudios de trompa a una temprana edad en la Zuyd Hogeschool de Maastricht, como alumno de Hubert Crüts y posteriormente del Prof. Erich Penzel.

En 1986 se graduó con máxima distinción y pasó a formar parte de la Joven Orquesta de la Unión Europea, bajo la dirección de Claudio Abbado. Aquel mismo año empezó como ayudante de trompa solista en el Nationaltheater Mannheim, donde conoció el repertorio de ópera, desde “Così fan tutte” de Mozart hasta “La mujer sin sombra” de Strauss. En 1988 fue nombrado trompa solista de la Orquesta Sinfónica de la SWR Baden-Baden y a partir de 1990 pasó a ocupar la misma posición en la Orquesta Sinfónica de la Radio de Baviera. Además de su trabajo en la orquesta y como solista, Will Sanders fue miembro de varios conjuntos de música de cámara como el Linos Ensemble, el Wind Art Ensemble y el German Brass. En 1992 el Festival de Bayreuth lo designó trompa solista y en 1996 sustituyó a Gerd Seifert como líder del grupo de trompas y ejecutor de la Llamada de Sigfrido. En numerosas ocasiones fue invitado como trompa solista en la Orquesta Filarmónica de Viena.

Will Sanders imparte clases de trompa en la Zuyd Hogeschool de Maastricht desde 1995 y en 1999 fue nombrado profesor en la Hochschule für Musik Karlsruhe. Desde entonces, la enseñanza de música clásica, trompa, música de cámara y dirección de orquesta se han convertido en su pasión. Su estilo innovador es evidente no solo en el desarrollo de nuevas técnicas para la trompa, sino también en el diseño de boquillas, un nuevo sistema de válvulas patentado y nuevos modelos de trompas.

Su carrera musical ha recibido influencia de grandes maestros de la música, de entre los que destacan Leonard Bernstein, Georg Solti, Carlos Kleiber, Lorin Maazel y Daniel Barenboim.

Como consecuencia de la experiencia musical y educativa de Will Sanders, muchos de sus estudiantes tienen puestos en orquestas de primera clase como la Orquesta Filarmónica de Los Ángeles, la Orquesta del Concertgebouw de Amsterdam, la Orquesta Sinfónica de Londres, la Orquesta Sinfónica de NHK de Japón y la Orquesta Sinfónica de la Radio de Baviera. Además, sus estudiantes reciben o imparten clases en universidades de todo el mundo, como la Universidad Nacional de Bellas Artes y Música de Tokio Geidai, el Conservatorio de Música de Shanghai, la Universidad Nacional de Colombia, la Universidad Federal de Río de Janeiro y la Academia de Música de Cracovia.

Desde 1998 es mentor de la Orquesta Juvenil Federal de Alemania y desde 2002 organiza anualmente el Festival Alemania-Brasil en nombre del DAAD. Habitualmente es invitado a concursos y festivales internacionales en los Estados Unidos, Japón, China, Europa, Rusia, Australia, Brasil, Colombia y Venezuela.

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